Jūsu Tiesības Lidojuma Kavēšanās un Atcelšanas Gadījumos
Lidojumu kavēšanās un atcelšana var radīt ceļotājiem daudz neērtību un pat finansiālus zaudējumus. Tomēr Eiropas Savienības tiesību akti paredz noteiktas pasažieru tiesības šādos gadījumos – gan saņemt kompensāciju, gan aprūpi lidostā.
Šajā rakstā apkopoju svarīgākās lietas, kas jāzina par savām tiesībām, ja jūsu lidojums tiek kavēts vai atcelts.
Kompensācija par Lidojuma Atcelšanu
Saskaņā ar ES regulām, jums pienākas kompensācija no aviokompānijas, ja:
- Jūsu lidojums tika atcelts mazāk nekā 14 dienas pirms izlidošanas datuma.
- Jūs netikāt informēti par atcelšanu vismaz 2 nedēļas iepriekš.
- Aviokompānija nevar pierādīt, ka atcelšana notikusi nepārvaramas varas apstākļu (force majeure) dēļ.
Kompensācijas apmērs ir atkarīgs no lidojuma attāluma:
- 250 eiro par lidojumiem līdz 1500km
- 400 eiro par lidojumiem ES robežās virs 1500km
- 600 eiro par pārējiem lidojumiem
Jāņem vērā, ka kompensācija netiek izmaksāta, ja par atcelšanu tikāt informēts vismaz 2 nedēļas iepriekš vai arī tā notikusi nepārvaramas varas dēļ (piemēram, slikti laika apstākļi).
Kompensācija par Lidojuma Kavējumu
Ja jūsu lidojums kavējas vairāk nekā:
- 2 stundas lidojumiem līdz 1500km
- 3 stundas ES robežās virs 1500km
- 4 stundas pārējiem lidojumiem
Jums ir tiesības uz kompensāciju:
- 250 eiro par lidojumiem līdz 1500km
- 400 eiro par lidojumiem ES robežās virs 1500km
- 600 eiro par pārējiem lidojumiem
Aprūpe Lidojuma Kavēšanās Gadījumā
Ja jūsu lidojums kavējas vismaz:
- 2 stundas lidojumiem līdz 1500 km
- 3 stundas ES robežās virs 1500 km
- 4 stundas pārējiem lidojumiem
Aviokompānijai ir pienākums bez maksas nodrošināt šādu aprūpi:
Ēdināšana un dzērieni:
- Atbilstoši lidojuma ilgumam un gaidīšanas laikam
Saziņas iespējas:
- Divi telefona zvani vai e-pasta ziņas
- Ja nepieciešams, viesnīcas rezervācija un transports
Atgriešana vai maršruta maiņa:
- Iespēja mainīt lidojumu uz agrāku vai vēlāku datumu
- Nauda par neizmantoto biļeti, ja nevēlaties lidojumu
- Transporta pakalpojumi no lidostas uz mājām
Kā Saņemt Kompensāciju?
Lai saņemtu kompensāciju no aviokompānijas, jums pēc iespējas ātrāk jāiesniedz rakstiska prasība (tiešsaistē vai klātienē). Norādiet lidojuma datus, cēloni kavējumam vai atcelšanai, kā arī kompensācijas summu, ko pieprasāt.
Pievienojiet iegādes čekus par ēdienu vai dzērieniem, ko iegādājāties gaidīšanas laikā, ja vēlaties segtos izdevumus atgūt.
Ja aviokompānija nereaģē, prasību varat iesniegt parādu piedziņas uzņēmumam vai civiltiesā. Tādēļ ieteicams saglabāt visus lidojuma dokumentus un čekus!
Nobeigumā
Lai arī lidojumu kavēšanās rada diskomfortu, Eiropas tiesību akti nosaka skaidras pasažieru tiesības šādās situācijās.
Zinot savas tiesības uz kompensāciju un aprūpi, varat daudz mierīgāk sagaidīt informāciju par kavēto vai atcelto reisu. Un problēmu gadījumā – arī pieprasīt atbilstošu atlīdzību.
Cerams, šis apkopojums būs noderīgs, plānojot nākamos ceļojumus ar lidmašīnu Eiropas Savienības robežās!